Els estats de l'aigua
Experiments amb l'aigua!
El passat dia 29 d'octubre els alumnes de 4rt de primària, van fer un taller sobre el cicle de l'aigua.
Per fer aquest taller, va anar una noia que treballa a l’empresa d'aigües de Terrassa a fer una xerrada sobre el que estaven treballant a la matèria de medi, després de fer el taller el qual consisteix en dos experiments, van haver de respondre unes petites preguntes.
1r experiment:
1r experiment:
Consisteix en veure com l’aigua en estat sòlid (glaçons), passa a estat líquid.
2n experiment:
Els nens i nenes, el que van fer és posar l’aigua calenta fins a la meitat del got i el van tapar amb la safata metàl·lica. Sobre de la safata van posar uns glaçons, llavors, amb la llanterna van enfocar el got i van apagar les llums per veure que succeïa, el resultat va ser que dins del got s'havia generat vapor. Aquest procés s'anomena condensació o vaporació.
El material necessari:
- 1 got de vidre
- Glaçons
- Aigua calenta
Els nens i nenes el que feien era dins del got, deixaven anar uns glaçons de gel i després abocaven aigua molt calenta i contemplaven com es fonia el gel. Aquest procés s'anomena fusió.
- 1 got de vidre
- Glaçons
- Aigua calenta
Els nens i nenes el que feien era dins del got, deixaven anar uns glaçons de gel i després abocaven aigua molt calenta i contemplaven com es fonia el gel. Aquest procés s'anomena fusió.
2n experiment:
Consisteix en observar el pas de líquid a gas i de gas a líquid.
El Material necessari:
- 1 got de vidre
- Aigua calenta
- Una safata metàl·lica
- Glaçons
- 1 lot (llanterna)
- 1 got de vidre
- Aigua calenta
- Una safata metàl·lica
- Glaçons
- 1 lot (llanterna)
Els nens i nenes, el que van fer és posar l’aigua calenta fins a la meitat del got i el van tapar amb la safata metàl·lica. Sobre de la safata van posar uns glaçons, llavors, amb la llanterna van enfocar el got i van apagar les llums per veure que succeïa, el resultat va ser que dins del got s'havia generat vapor. Aquest procés s'anomena condensació o vaporació.
Finalment en acabar els experiments els nens i nenes van fer una fitxa anomenada “l’aigua”, aquesta fitxa consisteix en unes petites preguntes molt fàcils.
Desde el nostre punt de vista, això és una cosa molt positiva per part de la tutora ja que ella podria haver fet la típica clase d’explicar-ho tot a la pissarra i fer una classe avorrida, però no, la tutora va preferir fer un experiment i per nosaltres es una bona manera d'aprendre mentres t’ho passes bé.
Agraïm a la Marta Planas, tutora de 4rt b, ja que ens ha deixat estar a la classe mentres feien l’experiment.
Comentarios
Publicar un comentario